הטיפ של עידית לחג החנוכה

לחנך – כן, לתקן – לא.
"ואין לנו רשות להשתמש בהם" נאמר לנו על נרות החנוכה – חג החינוך. עיקר החינוך הוא נתינת תנאים להתפתחות, לנו ולאחרים. חינוך לא יכול להתרחש כשאנחנו "משתמשות" בילדים, כדי להתחזק דרכם. 
את החלק על קבלת האדם מולנו, מבלי להשתלט עליו ועל תיקונו, ימימה נתנה בימי החנוכה, מפני שאנחנו ניצבות מול הנרות עם רגש עמוק כלפי האור ההולך ומתרבה. אנחנו מוסיפות כל יום עוד קצת אור, בענווה ובעדינות. הרצון לתקן נובע מהתבייתות על החיסרון של השני והדחף לשנות, כי חסרונו לא נאה לי. לעומת זאת, היכולת לחנך היא לתת תנאים לטיפוח הטוב אצל הזולת, לחבור אל האור שבו, ולהאמין בו עד כדי העצמתו.

אהבת? תעבירי את זה הלאה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
כללי

לכולנו יש תיקון

"יש לכולן תיקון,החומר ניתן בשביל כולן,את שייכת" (ימימה). חנוכה קרב לסיומו, עם חנוכיה מלאה ומאירה. בכל יום הוספנו עוד נר, והערב אנו מדליקות אור גדול

כללי

תיקון האחר – וקבלתו

"אנחנו לא מקבלים אדם מתוך רצון לתקן אותוכי יש בזה חוסר קבלת האדם שמולנו.אם רוצים לתקן אדם,אין באמת קשר וקשב" (ימימה). את המילים הללו ימימה